úterý 25. srpna 2009

Ip Man

Ip Man je něco více než další bojový film. Zaměřuje se také na podstatu používání činského kung fu a vypraví příběh mistra jež se zaměřil na umění Wing Chun. Iip Man je skutečná historická postava a film sleduje její osudy před a během japonské okupace.

Nenechte se zmýlit. Není to drama z války. Válka tu vystupuje spíš na pozadí. Hlavní jsou bojové scény. Podobně jako ve filmu Obávaný bojovník s Jet-Lim, tak i tady jsou perfektně zvládnuté souboje. Ale jak už jsme psal v úvodu, film obsahuje i scény na zamyšlení. Nicméně není jich tu tolik jako ve zmiňovaném snímky s Jet-Lim.

Bohužel jsem nějak nepochopil závěr. Nemůžu tu spoilovat, ale kdyžtak napište do komentů, jestli jste to pobrali :-)).

3 komentáře:

Michal Bayerl řekl(a)...

Ip Mana jsem viděl asi před měsícem a musím říct, že je to jeden z nejlepších (né-li nejlepší) kung-fu film co jsem viděl. Vyvážená porce akce a hodně scén k zamyšlení. Nepamatuji si, že by mě nějaký kung-fu film upoutal od začátku až do konce a udržel si skvělé napětí a atmosféru po celý film. Hudba se také povedla.

Nevím co se píše na konci filmu, protože tam mi titulky nešly. [SPOILER] Ale podle mě Mistr Ip utrpěl jen střelné poranění pod klíční kostí, takže to určitě přežil.

Unknown řekl(a)...

SPOILER: no na se právě psalo, že Mistr IP založil několik škol a jeho umění se dál šířilo. Ale ono to přitom vypadalo, že ho zabili, takže jsem byl zmatený :-D :-D.

Anonymní řekl(a)...

Přežil, ten jeho kamarád z továrny ho přepravil do Hong Kongu kde s pomocí několika přátel založil první Wing Chun atletický klub a začal šířit Wing Chun do celého světa. :)